Budapest színterei - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://budapest-szinterei.blog.hu/2013/10/17/a_csepeli_tamariska-domb_alatti_ovohely/full_commentlist/1#c21141135
Válasz erre: A csepeli Tamariska-domb alatti óvóhely
2013-11-30T00:27:12+01:00
2013-11-30T00:27:12+01:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
A korai kilencvenes években viszont már zárva volt. Mi akkor fedeztük fel, azóta piszkálja a fantáziám, mi lehetett ott. Most végre tudom, köszönöm :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2013/10/30/a_weiss_manfred_muvek_vilaghaborus_elsosegelyhelye_korhaz-bunker/full_commentlist/1#c20930704
Válasz erre: A Weiss Manfréd Művek világháborús elsősegélyhelye: "kórház-bunker"
2013-11-01T14:52:18+01:00
2013-11-01T14:52:18+01:00
Albu
http://blog.hu/user/122180
Király! Csak így tovább!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2013/10/17/a_csepeli_tamariska-domb_alatti_ovohely/full_commentlist/1#c20833796
Válasz erre: A csepeli Tamariska-domb alatti óvóhely
2013-10-18T16:02:09+02:00
2013-10-18T16:02:09+02:00
lutria
http://blog.hu/user/10045
A gyerekkoromban,a 80'-as évek közepén állítólag még tárva-nyitva volt a bunker (akkori osztálytársaim jártak is benne)nekem nem sikerült eljutnom oda,az építés alatt lévő lakótelep felfedezése (szigorúan munkaidő vége után:)érdekesebb volt,inkább ott bandáztunk.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2013/10/17/a_csepeli_tamariska-domb_alatti_ovohely/full_commentlist/1#c20831379
Válasz erre: A csepeli Tamariska-domb alatti óvóhely
2013-10-17T12:06:34+02:00
2013-10-17T12:06:34+02:00
halaloszto
http://blog.hu/user/74844
egyetertek
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/11/13/maria_magdolna_templom/full_commentlist/1#c18341874
Válasz erre: A Mária Magdolna-templom tornyában
2013-08-05T15:06:22+02:00
2013-08-05T15:06:22+02:00
Tzl
http://blog.hu/user/45481
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/11/13/maria_magdolna_templom?fullcommentlist=1#c18339514" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18339514 );">@Levi/BudapestScenes</a>: Nyugodt lehetsz, egy vérbeli fotós nem fogja nyűgnek érezni. Sőt! :)<br />
Bár lehet, ha még nem csinált ilyet, akkor látatlanban megretten tőle, de aztán ha kipróbálja és rákap az izére, nincs megállás. Tapasztalatból mondom! :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2013/08/05/fotav_kemeny/full_commentlist/1#c20346819
Válasz erre: Az óbudai FŐTÁV-kémény tetején
2013-08-05T15:06:18+02:00
2013-08-05T15:06:18+02:00
Elijah_Baley
http://blog.hu/user/622253
ekkora nagy kémény két kis cső kedvéért :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18388245
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-11-26T14:34:24+01:00
2012-11-26T14:34:24+01:00
borsod
http://blog.hu/user/198001
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18378701" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18378701 );">@Levi/BudapestScenes</a>: <br />
<br />
Hát, szó, ami szó, Gosztonyival kapcsolatban is erősen megoszlanak a vélemények....<br />
<br />
A korábbi kitörésre voltak tervek ("Huszárvágta" hadművelet a budaörsi reptér birtokba vételére), illetve a fizikai összeköttetést is próbálták megteremteni a három Konrad-műveletben részt vevő csapatokkal.<br />
Ugyanakkor sok realitása ezeknek sem volt, a Duna túlsó prtjáról gyakorlatilag teljes tüzérségi fölénnyel rendelkező szovjet csapatok céllövészetet rendezhettek volna a kitörőkre.<br />
<br />
Szvsz. a kitöréshez a teljes kilátástalanságra az alternatívák hiányára volt szükség.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18383484
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-11-25T15:43:18+01:00
2012-11-25T15:43:18+01:00
csacse
http://blog.hu/user/363844
elég hosszú, majd elolvasom később, de biztos elolvasom
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18378701
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-11-24T19:16:18+01:00
2012-11-24T19:16:18+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18378555" class="reply_nick_198001" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18378555 );">@borsod</a>: <br />
<br />
Értem, amit írsz és stimmel is, de nem is került szóba a kapituláció:) P-W esetében számomra az a fő kérdés, hogy miért nem rendelte el a kitörést jóval korábban. Nyilván ennyi év távlatából könnyű okosnak lennem, de nem hinném, hogy az ostrom utolsó pár hetében bárkinek (főleg a vezetők között) illúzói lehettek volna arra vonazkozóan, hogy mi lesz az ő sorsuk. Tehát egy korábbi kitörést "kérek számon" rajta, nem a kapitulációt.<br />
<br />
Egyébként én a posztban azt írtam, hogy "Gosztonyi Péter véleménye szerint a 20. század Hentzi generálisa" kommentben pedig azt, hogy "Én sem értek egyet 100%-ig Gosztonyival..." :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18378555
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-11-24T19:01:56+01:00
2012-11-24T19:01:56+01:00
borsod
http://blog.hu/user/198001
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18086857" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18086857 );">@Levi/BudapestScenes</a>: <br />
<br />
Aért ez a "katonák értelmetlen pusztítása" dolog nem tejesen fekete fehér. Ungvárynak az ostromot tárgyaló könyvében is írja, de máshol is utána lehet nézni: a világnézeti háború és a keleti front egyéb sajátosságai (többek között a nem nyagti normák szerint gondolkodó ellenség) miatt a német katonák, amíg választási lehetőség volt, nem nagyon adták meg magukat.<br />
<br />
Tehát ha P-W (mint SS-Obergruppenführer) kiadta volna saját szakállára a parancsot a megadásra, akkor azok a beosztott SS-tisztek, akik fegyverrrel a kezükben estek el a kitörés során (pl. Jochen Rumohr, a 8. SS-lovashadosztálypk-a, vagy August Zehender a 22. SS önkéntes-lovashadosztály pk-a) félretették volna az útból....<br />
<br />
Tehát a Hentzivel vont párhuzam nem teljesen állja meg a helyét.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz/full_commentlist/1#c18366663
Válasz erre: A budai Várnegyed - 1. rész
2012-11-23T15:02:46+01:00
2012-11-23T15:02:46+01:00
csanadvary
http://blog.hu/user/66406
ZSÍÍÍÍR
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/11/13/maria_magdolna_templom/full_commentlist/1#c18339514
Válasz erre: A Mária Magdolna-templom tornyában
2012-11-19T16:28:10+01:00
2012-11-19T16:28:10+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/11/13/maria_magdolna_templom?fullcommentlist=1#c18323228" class="reply_nick_45481" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18323228 );">@Tzl</a>: Szia, <br />
<br />
köszi az ötletet! Nem fordult meg még a fejemben, és annyiban nem is örülök az ötletnek, hogy így is túl sok terv vár megvalításra és csak tologatni tudom őket, nem hiányoznak újabb feladatok...:) Nem is értek hozzá, de ha tényleg nem egy bonyolult történet, akkor lehet, hogy felvetem majd a fotósoknak.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/11/13/maria_magdolna_templom/full_commentlist/1#c18323228
Válasz erre: A Mária Magdolna-templom tornyában
2012-11-19T16:24:52+01:00
2012-11-19T16:24:52+01:00
Tzl
http://blog.hu/user/45481
Helló!<br />
Nem gondlokodtatok még azon, hogy az ilyen épületbelsős képeknél csinálnátok 3D-s képeket is? (Mivel mozdulatlan dolgokról van szó, simán lehet egy géppel két egymás utáni képet csinálni, nem kell hozzá semmi extra felszerelés)<br />
Mert szinte az összes képnél, - de különösen a csigalépcsőnél - az volt az első gondoltam, hogy ez mekkorát ütne 3D-ben. Akár még a legegyszerűbb és legelterjedtebb vörös-ciánban is.<br />
Az egyből visszaadná azt a magasságot és/vagy mélységet, amit sima képnél a legkülönbözőbb trükkökkel is csak megközelíteni lehet.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c18312040
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-11-19T16:24:10+01:00
2012-11-19T16:24:10+01:00
nimand
http://blog.hu/user/44327
nem igazan ertem ezt a sok nyavajgast, mindenki tudja, hogy ezekre a helyekre nem lehet csak ugy besetalni, en direkt orulok, hogy valaki kitalpalja helyettem a bejutas modjat es egy kis osszeallitasban tudosit rola
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18292419
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-11-13T22:47:27+01:00
2012-11-13T22:47:27+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18292377" class="reply_nick_77899" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18292377 );">@sebcsaba</a>: Köszi az elismerést!<br />
<br />
Kérdésedre: a vészkijáratok megtalálásához nem is kell különösebben elszántnak lenni: elég, ha valaki Ungváry-ék könyvébe belenéz. Azzal pedig, hogy az érdeklődők esetleg nálunk láthatnának pár vészkijáratot, nem nyerünk annyit, mint amennyit veszítünk azzal, hogy jó néhány szervezetnek megnehezítjük ezzel a munkáját és megorrolnak ránk - főleg, hogy nagyon sokan vannak, akik már most sem rajonganak értünk:)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18292377
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-11-13T22:42:06+01:00
2012-11-13T22:42:06+01:00
sebcsaba
http://blog.hu/user/77899
Nagyon jó a cikk és a videó is!<br />
<br />
Mi az oka annak, hogy a bejáratok helyét nem áruljátok el? Aki helybéli/elég elszánt az úgyis megkeresi, a többiek meg legalább nézhetnék kívülről.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18086857
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-19T13:15:11+02:00
2012-10-19T13:15:11+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18085609" class="reply_nick_449294" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18085609 );">@SB_U2</a>: Gosztonyi azért nevezi Pfeffer-Wildenbruch-ot "a XX. század Hentzi tábornokának", mert mindkettőjüknek nagy szerepe volt Budapest értékeinek a pusztításában. Hentzi igazi barbár tette az volt, hogy a Redout-ot, az akkori Vigadót szétlövette a budai oldalról, Budapest pedig 1944/45-ben P-W parancsnoksága alatt lett rommá. Természetesen a 2 ember tevékenységét nem lehet teljesen azonos módon nézni (pláne így, ennyi év távlatából), hiszen P-W keze meg kötve, utánpótlásból minimális érkezett csak, a Vörös Hadsereg totál körbezárta Budapestet és parancsot is teljesített, amikor Budapestet nem adta fel. Én sem értek egyet 100%-ig Gosztonyival, amikor azt veti P-W szemére, hogy Budapest romhalmazzá vált, hiszen a háború sajnos ezzel járt. Ami P-W viselkedését vállalhatatlanná teszi számomra, az az, hogy Budapest ostromának végső eredménye január 18-tól kezdődően végleg eldöntötté vált - és ekkor még egy jóval sikeresebb kitörést is meg lehetett volna szervezni. Ő viszont egészen addig várt, amíg a kitörésre készülőknek már lőszerük sem volt, a végletekig kimerültek/betegek voltak stb. Még arra sem hivatkozhat, hogy katonaként legalább Hitler parancsát betartotta. Emellett az ügyfélfogadási rend, az óvóhelyről való ki nem mozdulás csak hab a tortán - bár nyilván ezekre már nem biztos, hogy mérget lehet venni, de P-W összteljesítménye mégsem pozitív. <br />
<br />
Magyarán: Hentzi Budapestet pusztította cél nélkül, P-W pedig Budapest mellett a katonákat és a lakosságot is.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18085609
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-19T12:50:45+02:00
2012-10-19T12:50:45+02:00
SB_U2
http://blog.hu/user/449294
Nem értem a Pfeffer-Wildenbruch - Hentzi párhuzamot. Wildenbruch nem katona, hanem rendőr volt, nem önként lépett be az SS-be. A 30-as években Chilében a modern rendőrséget segített megszervezni. Az ostrom alatt ő állított német őrséget a gettóhoz, hogy a nyilasok ne tudjanak vérengzést csinálni. Gosztonyi többször is, személyesen meglátogatta, hogy interjút készítsen vele, nem nagyon emlékszem a Hentzi párhuzamra.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18035939
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-13T13:44:03+02:00
2012-10-13T13:44:03+02:00
EgyszeriUser
http://blog.hu/user/648439
nekünk a 90-es évek végén sikerült egy kevésbé védett, félig meddig nyitva felejtett, félig meddig kívülről kinyitott vészkijáraton elemlámpákkal felszerelkezve bemenni, némi sötétben baktatás után konstatáltuk hogy jé itt ég a villany, aztán megjelent egy igen szúrós szemű ötvenes muki, aki közölte, hogy ne komplikáljuk túl egymás életét és futólépésben legyünk kedvesek távozni és látogatásunkat a jövőben nem megismételni :D<br />
<br />
a gellérthegyi misztikumhoz hozzászólva, ott katonai létesítménybe a szikla portáján való sörözésen kívül nem sikerült komolyabb helyre bejutni (bár vélelmezhető, hogy akár még a cikkben említett objektummal is van némi összeköttetés, légvonalban ugye pár száz méterről beszélünk), de a túloldalon a meleg vizes víztározóban karbidlámpával a fejen úszkálni megfizethetetlen volt <br />
<br />
@mangorlo az a rész ilyen déva vára, mi vagy 3x bontottuk ki vésővel és kalapáccsal felszerelkezve azt az ominózus bejáratot :D de kicsit arrébb, "vasmacskával" és kötéllel is be lehet jutni egy másik szegmensbe, persze érdemes hajnalban vagy este menni, mert különben elég feltűnő, ahogy az ember próbálja bepecázni a vasmacskát a kb 4 méter magasan lévő "ablakon" :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18018769
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T17:16:07+02:00
2012-10-11T17:16:07+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18018471" class="reply_nick_9699" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18018471 );">@tiboru</a>: Köszi! Nekem annál inkább van bajom a terjedelemmel nálad - nem az egyes posztok esetében, hanem a sok összegyűlt tartalomra gondolok, nem kevés poszt van, ami a 'Pocket' app-ban várja a tablet-en, hogy végre nekifussak:D
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18018737
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T17:15:56+02:00
2012-10-11T17:15:56+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18010618" class="reply_nick_20566" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18010618 );">@Hamlet</a>: Köszi, örülök az ilyen konstruktívabb visszajelzéseknek. Majd kísérletezgetek egy keveset a sablonokkal.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18018728
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T17:15:33+02:00
2012-10-11T17:15:33+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18010465" class="reply_nick_8970" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18010465 );">@Secnir</a>: <br />
<br />
szép - köszi:)<br />
<br />
Nem sok mindenre van használva a létesítmény valóban. A megfigyelő rendszert nem mondanám modernnek, nem is szerepel ilyen a posztban. Oda megfelelnek a nem teljesen korszerű technológiák.<br />
<br />
Az, hogy mennyi infó kerül(hetet)t be a cikkbe és miért működött az utóbbi években is félig/meddig titkos objektumként - ennek egy része nem ide tartozik, másrészt pedig természetesen nem a mi asztalunk, így jobb híján mi is csak csodálkozunk:)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18018749
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T17:15:31+02:00
2012-10-11T17:15:31+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18011458" class="reply_nick_233774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18011458 );">@JohnHenry</a>: Több oka is van, hogy nem akartuk több részletben kihozni a posztot, de nem ide tartozik. Az vitán felül áll, hogy rá kell szánni az időt, de ezért készült videó/cikk és sok kép, hogy azért mindenki megtalálhassa a számára legkönnyebben befogadható formát.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18018778
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T17:15:28+02:00
2012-10-11T17:15:28+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18016905" class="reply_nick_369511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18016905 );">@Frantic8910</a>: Köszi, amikor tényleg egy raklap munkaóra ráment az anyag elkészítésére, akkor többet jelentenek az ilyen pozitív visszajelzések, mint gondolnád;)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18018471
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T16:34:29+02:00
2012-10-11T16:34:29+02:00
tiboru
http://blog.hu/user/9699
Köszönöm Levinek a linket és a Konteóblogot illető elismerést! És persze gratulálok a poszthoz. Nagyon alapos és informatív, s (több olvtárssal ellentétben) nekem nincs semmi bajom a terjedelemmel sem :-)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18016905
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T13:29:41+02:00
2012-10-11T13:29:41+02:00
Frantic8910
http://blog.hu/user/369511
Most csak a a videót néztem meg de rászánom az időt majd az egész cikkre csak gratulálni tudok 10/10 nálam
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18013087
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-11T08:46:55+02:00
2012-10-11T08:46:55+02:00
mangorlo
http://blog.hu/user/57974
89 környékén mink a halászbástya alatt szöktünk be egy romos labirintusrendszerbe, a mátyás templom alatt ment, meg a fortuna discohoz is elment, meg ki lehetett nézni utcákra is, de sok elhagyatott sötét járata is volt. aztán le lett jól zárva, és azóta se tudom mi volt az pontosan. de 16 évesen marha izgalmas volt
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855069
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-10-10T21:45:16+02:00
2012-10-10T21:45:16+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15849519" class="reply_nick_237886" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15849519 );">@Drago Brutic</a>: Igen, elég hosszú lett az anyag, de nem akartuk kettévágni. Még így is kimaradt az öregnek néhány sztorija, amiket a városnézéseinken fogunk bemutatni.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18011669
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T21:44:51+02:00
2012-10-10T21:44:51+02:00
pandacsökiboborján
http://blog.hu/user/241043
én voltam ott 2004-ben,akkor még HT. voltam...lenyűgöző,de értelmetlen pénzpocsékolás....talán legközelebb meg lehet ott csinálni valami bornapokat,vagy hasonlót....
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18011458
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T21:44:45+02:00
2012-10-10T21:44:45+02:00
JohnHenry
http://blog.hu/user/233774
furcsa a tördelés, kínszenvedés olvasni a posztot, ami ráadásul olyan hosszú, hogy inkább több részletben kellett volna közölni, mert ennyi időt a többség sajnálni fog egyetlen blogposztra pazarolni.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18011237
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T21:44:41+02:00
2012-10-10T21:44:41+02:00
KAMA3
http://blog.hu/user/95491
Ezért a cikkért megérte ennyit várni! Már azt is értem, miért volt ennyire nehéz jóváhagyást kérni rá az Illetékes Elvtárstól.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18010618
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T21:44:36+02:00
2012-10-10T21:44:36+02:00
-Szűcs Gyula-
http://blog.hu/user/20566
Jó poszt! <br />
Csak kicsit tényleg terjengős és iszonyú nehezen olvasható. :( Nem akartok egy szélesebb szövegeket engedő sablonra áttérni?
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18010465
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T21:44:33+02:00
2012-10-10T21:44:33+02:00
Secnir
http://blog.hu/user/8970
szép<br />
<br />
kérdésem a következő: a cikk Gy indít:<br />
"Magyarország EGYKORI kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában."<br />
az egész cikk arra utal, hogy már semmire sem használják. Azonban beszélni nem lehet róla, fotózni nem lehet benne mindenhol, pedig a leírtak alapján az sugalmazza a szerző (és a BM), hogy egy elavult, muzeális jellegű műtárgyról van szó. Csak használaton kívüli.<br />
Mégis több helyen le van írva, hogy milyen korszerű megfigyelőrendszerrel védik (kamerák stb.).<br />
<br />
szóval a kérdésem: Miért? Miért nem nyilvános, miért titkos még mindig x%-ban?
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18010175
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T16:00:37+02:00
2012-10-10T16:00:37+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely?fullcommentlist=1#c18009906" class="reply_nick_220051" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18009906 );">@don-kanyar</a>: Igen, köszi a kiegészítést - én egy másik helyen hallottam róla, ami kevéssé reális:)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18009906
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T15:57:23+02:00
2012-10-10T15:57:23+02:00
donkanyar
http://blog.hu/user/220051
A "második F/4-es" bunker valóban létezik. B/5-néven építettek ugyanazzal a technikával/technológiával, mint a "rákosi-bunkert", ugyanabban az időpontban. Az objektum az egykori ÁVO/ÁVH, majd Belügyminisztérium, jelenleg az Országgyűlési Irodaház alatt van. Észak-déli tájolású, H alaprajzú. Érdemes megkeresni az objektum kezelőjét, hogy beengedjen.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18010092
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-10T15:52:45+02:00
2012-10-10T15:52:45+02:00
peelou75
http://blog.hu/user/88837
Érdekes a téma, de rendkívül nehezen olvasható a kusza tördelés miatt. Másrészt, ha a kormányóvóhelyről van szó, akkor talán felesleges Károly Róberttől indítani és részletezni a bábeli nyüzsgést az utcákon...
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/10/09/kormanyovohely/full_commentlist/1#c18003900
Válasz erre: Magyarország egykori kormányóvóhelye a Várhegy gyomrában.
2012-10-09T21:52:51+02:00
2012-10-09T21:52:51+02:00
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
http://blog.hu/user/292653
Jó cikk.<br />
<br />
A káeurópai hivatalos paranoia tovább él. Minek kitakarni, hogy hány kilowattos a dízelgenerátor, ha egyszer az "ellenség" úgyis tudta, talán még azt is, hogy ki mennyi gázolajat lop a készletből...
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/01/az_istvantelki_jarmujavito/full_commentlist/1#c17601766
Válasz erre: Az Istvántelki Járműjavító
2012-08-22T17:39:05+02:00
2012-08-22T17:39:05+02:00
El Visco Stello (törölt)
http://blog.hu/user/383129
Az utolsó hsz. olyan régen volt, hogy nem valószínű, hogy bárki is elolvassa a kommentem, de azért leírom.<br />
Én 1973-tól, mint iparitanuló a Landlerben voltam gyakorlaton, majd társadalmi szerződésesként ott dolgoztam kb. 1980-ig. Hegesztőnek tanultam a MÜM26-os Ipari Szakmunkásképzőben. Szakmai gyakorlaton a féktuskók tárolására szolgáló alacsony oldalú, rendkívül nagy teherbírású rácsos ládákat készítettünk produktív munkaként. Jobb tananulók(én is) részt vehettek az évfolyamokon átívelő üzemképes gőzmozdony makettek készítésében. Már szakmunkásként az üzem IX. osztályán dolgoztam, amelyik az üzemi karbantartást végezte, tehát az egész üzemet ismertem. A "kilencosztály" a legutolsó csarnok területén volt, egész közel ahhoz a modern emeletes öltözőépülethez. Idővel specializálódtam és a vezetékes gőzfűtés egyik alkatrészét(kondenzfazék) javítottam és a tolópadokat. A csarnokokat vezetékes gőzzel és thermo ventillátorokkal fűtötték mérsékelt sikerrel. A gőzt egyébként használták a kovácsműhelyben is, ahol hatalmas gőzkalapácsok működtek. gigantikus méretű munkadarabokat készítettek. A hegesztéshez még annyit, hogy az egész üzemben(beleértve a hatalmas szabad területeket is) acetiléngáz-vezeték volt kiépítve. Központi acetilénfejlesztő működött, irdatlan mennyiségű karbidot használva. A hegesztő csak rácsatlakozott a legközelebbi gázcsapra és hegeszthetett, illetve akár mozdonyt is darabolhatott. Egyébként az üzemben nem csak mozdonyokat, hanem mindenféle vagonokat is felújítottak a személyvagonok kivételével. Azokat a Dunakeszi Járműjavítóban javították, illetve gyártották.<br />
Mindegy, nem akarok sokat firkálni, de én nagyon jól éreztem magam ott. Az üzemen belül a hatalmas főépületben kaszinó, színház, könyvtár, orvosi rendelő működött.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/08/07/a_pusztulas_bizarr_szepsege/full_commentlist/1#c17561155
Válasz erre: A pusztulás bizarr szépsége
2012-08-16T21:35:21+02:00
2012-08-16T21:35:21+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/08/07/a_pusztulas_bizarr_szepsege?fullcommentlist=1#c17499571" class="reply_nick_95491" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17499571 );">@KAMA3</a>: Nagyon jó kérdés, meg is fogtál vele:D Igazából én még semmilyen korábbi szakkönyvben nem futottam bele ilyen előírásba - ami nem azt jelenti, hogy nincsen. Az anyagvastagság (és így a védőképesség), a zárszerkezet, a légmentesen záró gumitömítések, a méretek stb. mind meg voltak határozva, talán ez is - de az is lehet, hogy valami utólagos toldásról van szó, aminek a védekezéshez gyakorlatilag semmi köze - ez az ajtó nem a 60-as években volt utoljára lefestve, ezáltal most úgy tűnhet, hogy eredeti cuccról van szó. Mindenesetre tény, hogy most engem is kíváncsivá tettél:D
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/08/07/a_pusztulas_bizarr_szepsege/full_commentlist/1#c17499571
Válasz erre: A pusztulás bizarr szépsége
2012-08-08T16:16:02+02:00
2012-08-08T16:16:02+02:00
KAMA3
http://blog.hu/user/95491
Az ml_110721_021-021.jpg képen látszik a légovészkijárat ajtaja. Az ajtó bal alsó sarkába hegesztett szögvas mi célt szolgált? Ilyen ajtók vannak a mi házunk légo pincéiben is, már amelyiket még nem lopták le a szines fémtolvajok. De nem jöttem rá annak a szögvasnak a funkciójára.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c17051925
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-06-23T14:49:37+02:00
2012-06-23T14:49:37+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c17046904" class="reply_nick_520922" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17046904 );">@tri 2</a>: <br />
<br />
Jaj. Haladjunk az általad felvetett mondatok során. <br />
<br />
Frei Tamásról: az arcát fel tudom idézni. Ennyi. Se műsorára nem emlékszem, könyvét nem olvastam - gondoltam, ha odaírom, hogy 'nagy álmom a kávézójába elmászni', akkor már csak átjön az irónia - ezek szerint kevéssé. Kéne erre valami egységes jelzés már tényleg. <br />
<br />
'A témádat szeretnéd mutatni, vagy pedig saját magadat?' Ha tudsz nekem mutatni dokumentumokat/képeket/további túlélőket a kőbányai föld alatti repülőgépgyártásról, örömmel venném. Szívesen beraktuk volna a riportba és kevesebbet kellett volna engem nézni, de ilyenek sajnos nincsenek (nem nagy számban, kép pl. abszolút nincs tudomásom szerint). A könyvben, amiből idéztünk, szintén pár oldal van erről az időszakról és olyan alapvető infók hiányoznak belőle, mint hogy pl. a pincerendszert felfűtötték 20-22 fokra a gyártás idejére. A 44-es bombázások eredményéről (Horthy-ligeti Dunai Repülőgépgyár Rt.) egyébként felvettünk fotókat, csak aztán valahogy kimaradtak, az operatőr/vágó srác nem tette bele és nekem is totál kiment a fejemből. Ez 3-4 fotó lett volna - teljesen oda nem illő képeket meg minek tettünk volna bele? Ez sajnos egy ilyen témakör/időszak, nem sok kézzelfogható emléke maradt fenn.<br />
<br />
Megnyugvással és hálával olvastam, hogy felsőoktatási végzettség nélkül is létre lehet hozni értékes dolgokat - épp kezdtem már agyalni, hogy pont az a kommunikáció-magyar szakos diploma hiányzik az életemből, amit otthagytam az egyetemen. Azt gondolom, némileg többet ér az az infómennyiség, amit idegenvezetőként és Bp. szerelmeseként az elmúlt 6 évben begyűjtöttem önszántamból, mint amit ott megpróbáltak volna még a fejembe préselni, hogy aztán jó részét az életben ne használjam. A tanulás, önképzés, szorgalom ehhez természetesen elengedhetetlen.<br />
<br />
Ha megnézed, bőven vannak fenn kritikák a kommentek között - sok közülük kevésbé kulturáltan megfogalmazva, mint a tiéd. Be is engedtem őket és nem fogom végigolvasni újra a kommenteket, de biztos vagyok benne, hogy sokszor odaírtam akár itt, akár Youtube-on, hogy 'kösz az építő jellegű kritikát', 'fontosabb, mint a dicséret' stb - szánj rá 2 percet és nézd meg. Bár élvezzük a dolgot, alapvetően nyilván nem a saját szórakoztatásunkra csináljuk, fontos, hogy milyenek a visszajelzések. Én nem értek egyet azokkal, akik bármilyen kritikára a 'Csinálj jobbat, ******!' szófordulattal reagálnak - ha önszántunkból kiteszünk valamit, akkor fel vagyunk rá készülve, hogy nem mindenkinek tetszik majd. Ideális esetben már óvodában megtanulja az ember, hogy az embernek vannak kritikusai, később pedig rájön arra, hogy ez egy hasznos dolog. Megint csak: nem gondolom, hogy ingerülten reagáltam volna a normális hangnemben megfogalmazott bírálatokra - hogyha annyit benyög, hogy "Unalmas, érdektelen, hosszú, modoros, bántóan buta Frei Tamás klónnal.", az persze más helyzet. (most látom csak amúgy, ahogy rákerestem erre, hogy te írtad azt a kommentet is). Egy ilyen kommentre másképp reagálok én is, mint az utóbbi hsz-edre. Egyébként egy kicsit gondolj már bele, hogy ha te és egy másik tag hozzánk hasonlóan rászán mindennel együtt fejenként minimum 12-14 órát egy ilyen videó elkészítésére, akkor hogyan reagálnál egy ilyen kommentre? Szerintem még egész higgadt volt a válaszom.<br />
<br />
Végezetül pedig ismét csak tőled idéznék: "Miért ne adhatnának hangot ők is a véleményüknek, hiszen szólás-, és véleményszabadság van." Ha körülnézel a hazai blog-okon, akkor láthatod, hogy bőven akad olyan, ahol le van tiltva a kommentelés. Nálam előmoderáció van, és ahogy a kép is mutatja, beengedem a kritikát is. Könyörgöm: nem is értem, miért írod, hogy 'hadd adjon mindenki hangot a véleményének', hiszen pont ez történik, ott vannak a te kritikus hozzászólásaid is - a normális és a nem normális hangnemben megfogalmazott is.<br />
<br />
Üdv'
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c17046904
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-06-22T15:12:59+02:00
2012-06-22T15:12:59+02:00
tri 2
http://blog.hu/user/520922
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15851457" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15851457 );">@Levi/BudapestScenes</a>: <br />
<br />
Hát, attól tartok, hogy akinek "világéletében Frei Tamás volt a példaképe", azzal bizony igencsak nehezen lehetne zöldágra jutni a tekintetben, hogy milyen alapvető problémák vannak ezzel az anyaggal.<br />
<br />
De, hogy azért mégis adjak némi fogódzót, pl. érdemes lenne elgondolkodnod azon az alapvető kérdésen, hogy most végül is A TÉMÁDAT SZERETNÉD LÁTTATNI, VAGY PEDIG MAGADAT? És, ha ezt sikerült eldöntened, akkor ehhez igazodva menni tovább.<br />
<br />
Amúgy meg nem szeretnék kéretlenül tanácsokat osztogatni, de én a Te helyedben megpróbálnám teljesen elfelejteni mindazt, amit nevezett egyéntől olvastál, eltanultál. <br />
<br />
Önmagában az a körülmény, hogy valakinek a végzettsége nem magas, egyáltalán nem zárja ki, hogy tanulással, önképzéssel, türelemmel, szorgalommal és önkritikával ne sikerüljön értékeket létrehoznia. Ebbe a körbe beletartozik a megfelelő példakép választása is.<br />
<br />
És még annyit írnék, hogy nem feltétlenül az tesz Veled jót, aki kritikátlanul dicsér. A kritikus véleményből gyakran többet lehet tanulni, még akkor is, ha a kritika esetleg nem esik jól.<br />
<br />
Éppen ezért nem kellene ingerülten reagálni a bírálatokra, még akkor sem, ha netán meg vagy győgyődve róla, hogy bírálóidnak nincs igaza.<br />
<br />
Lehet, hogy Neked nagyon tetszik a produkciód, másoknak meg kevésbé. Miért ne adhatnának hangot ők is a véleményüknek, hiszen szólás-, és véleményszabadság van.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16915978
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-06T13:09:06+02:00
2012-06-06T13:09:06+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16914834" class="reply_nick_85533" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16914834 );">@Piszén Pisze Kölyökmackó</a>: <br />
<br />
'A sok karakteres apróbetűs pöcsrángatásnak' az az oka, hogy városnéző túrák vezetésével foglalkozunk és heti (de sokszor napi) szinten kell olyan válaszleveleket írnom, hogy "Igen, egy alkalommal fel/le/beengedtek minket ide/oda, de sajnos csoportot nem tudunk vinnni" - ez pedig kevésbé szórakoztató, szívesen elkerüli az ember. <br />
<br />
Amikor élesítettem a posztot, még kevesebbet rángattam benne a pöcsömet - meg is jött 1 óra után az első levél, hogy "honnan lehet igényeli az engedélyt és mik a kritériumai?", indoklás nélkül (de legalább teljes köszönéssel, névvel - néha ezek is hiányoznak). Ezért esett a választás az egyszerűbb, gyorsabb megoldásra, azaz a hosszú verziójú pöcsrángatás. <br />
<br />
Üdv'
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16914834
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-06T11:06:37+02:00
2012-06-06T11:06:37+02:00
Piszén Pisze Kölyökmackó
http://blog.hu/user/85533
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16877196" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16877196 );">@Levi/BudapestScenes</a>: Senki nem irigyli tőled, hogy fenn jártál, sőt én örülök neki, hogy nem nekem kellett felmenni, hogy megnézhessem milyen a kilátás onnan. De azért az a sok karakteres apróbetűs pöcsrángatás kicsit irritáló az első szekcióban, abszolút kimaradhatatott volna onnan. Elég lett volna annyi, hogy a feljutással kapcsolatos kérdésekre nem áll módunkban válaszolni, ne is kérdezzétek, mert moderálva lesznek. És puff.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony/full_commentlist/1#c16885173
Válasz erre: A csepeli víztorony tetején
2012-06-02T18:32:14+02:00
2012-06-02T18:32:14+02:00
lutria
http://blog.hu/user/10045
Egyébként az a fotó azt bizonyítja hogy Csepelen már 20 éve is volt ingyenes P+R parkoló,csak anyagilag jobban megérte plázát építeni rá,mostanában pedig épp a víztorony alatt/környékén kell az önkormányzatnak másikat építeni helyette.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony/full_commentlist/1#c16880150
Válasz erre: A csepeli víztorony tetején
2012-06-01T20:46:34+02:00
2012-06-01T20:46:34+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony?fullcommentlist=1#c16880105" class="reply_nick_10045" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16880105 );">@lutria</a>: Köszi! Most is elég komolyan vették az engedélyeztetést.<br />
<br />
Nekünk már csak az időjárással is nagyobb szerencsénk volt akkor, mint nektek - ellettünk volna még pár órát ott fönn...
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony/full_commentlist/1#c16880105
Válasz erre: A csepeli víztorony tetején
2012-06-01T20:41:03+02:00
2012-06-01T20:41:03+02:00
lutria
http://blog.hu/user/10045
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony?fullcommentlist=1#c16879991" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16879991 );">@Levi/BudapestScenes</a>: 1996.10.5.<br />
A Vízművek nyílt napján készült,akkor lehetett (tudtommal)először és utoljára felmenni és szétnézni.<br />
Egyébként 3 db képet tettem fel.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony/full_commentlist/1#c16879991
Válasz erre: A csepeli víztorony tetején
2012-06-01T20:26:23+02:00
2012-06-01T20:26:23+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony?fullcommentlist=1#c16877895" class="reply_nick_10045" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16877895 );">@lutria</a>: köszi, utólagos engedelmeddel be is linkeltem a kép alá!<br />
<br />
(Biztos, hogy csak 16 évvel korábbi, azaz 1996-os a kép? Nekem jóval korábbinak fest)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/08/csepeli_viztorony/full_commentlist/1#c16877895
Válasz erre: A csepeli víztorony tetején
2012-06-01T15:37:25+02:00
2012-06-01T15:37:25+02:00
lutria
http://blog.hu/user/10045
A 6-os kép ugyanonnan 16 évvel korábban.:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.indafoto.hu/lutria/image/15627973-76066fb0/details/l/user">www.indafoto.hu/lutria/image/15627973-76066fb0/details/l/user</a>
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16877196
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T14:13:50+02:00
2012-06-01T14:13:50+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16876510" class="reply_nick_384838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16876510 );">@komment_komment</a>: <br />
<br />
Ha nem tetszik, én az egér görgőjével szoktam rányomni a megnyitott lapra, szeretettel ajánlom;)<br />
<br />
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16876917" class="reply_nick_658873" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16876917 );">@Stefánia vagdalt</a>: Nem is rossz ötlet, hogy írjuk ki, hogy 'Szabad a pálya, a Lánchíd pilonja szeretettel vár mindenkit, ennél meg ennél a hivatalnál ezt meg ezt az ügyintézőt kell keresni'. A következő bejárásnál így is fogunk eljárni.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16877025
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T14:04:02+02:00
2012-06-01T14:04:02+02:00
egeresz
http://blog.hu/user/186072
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16876632" class="reply_nick_40347" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16876632 );">@ColT</a>: Erzsébet híd.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16876989
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T14:04:01+02:00
2012-06-01T14:04:01+02:00
Stefánia vagdalt
http://blog.hu/user/658873
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16876632" class="reply_nick_40347" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16876632 );">@ColT</a>: Az az Erzsébet-híd.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16876917
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T13:47:12+02:00
2012-06-01T13:47:12+02:00
Stefánia vagdalt
http://blog.hu/user/658873
Szép-szép, meg minden, de akkor is bennem van a tüske, hogy én miért nem mehetek fel, ti miért mehettetek, de a kontaktot sem rakjátok ki, nyomozzuk ki magunknak. Ez így kicsit olyan, hogy elhúzzátok az ember orra elött a mézesmadzagot. Na jó, inkább megyek a libamájfesztiválra, meg a belga sörfesztre.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16876632
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T13:32:45+02:00
2012-06-01T13:32:45+02:00
ColT
http://blog.hu/user/40347
Melyik hdfőben van az a kamra, aminek az alján levő lyuk lyukkameraként a hídpálya képét vetíti a tetejére?
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16876548
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T13:32:44+02:00
2012-06-01T13:32:44+02:00
vAfotóriporter
http://blog.hu/user/403549
Ez átverés, nincs ott a láthatatlan repülőgép az I Spy-ból???<br />
,-DD
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16876510
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T13:32:44+02:00
2012-06-01T13:32:44+02:00
komment_komment
http://blog.hu/user/384838
Nem fikából mondom, de nem vagyok elájulva a képektől... Ez duma meg az elején, hogy mi felmászhatunk , de ti meg nem bibibiii .... hát nem is tudom.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16875672
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T12:08:59+02:00
2012-06-01T12:08:59+02:00
LoviGabi
http://blog.hu/user/10134
Ennél kisebb méretű képek nincsenek? :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16874897
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T12:08:59+02:00
2012-06-01T12:08:59+02:00
Grabbe
http://blog.hu/user/731558
Nagyon érdekes írás! Különösen a graffitis rész tetszett - mint a múlt máig velünk élő nyomai, csak más szemszögből.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16873711
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-06-01T00:29:57+02:00
2012-06-01T00:29:57+02:00
galicius
http://blog.hu/user/74572
Nagyon különleges és érdekes képek.Folytassátok más műtárgyakkal is.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16873335
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-05-31T23:19:28+02:00
2012-05-31T23:19:28+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837?fullcommentlist=1#c16872082" class="reply_nick_85314" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16872082 );">@NAR</a>: Köszi, javítva!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/31/a_lanchid_tetejen_837/full_commentlist/1#c16872082
Válasz erre: A Lánchíd pesti pilonjának a tetején
2012-05-31T21:34:21+02:00
2012-05-31T21:34:21+02:00
NAR
http://blog.hu/user/85314
Jók a képek. Egy kiegészítés: nem 17-es, hanem 19-es (és 41-es) villamos kerülgeti Budán a lánckamrát.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/05/12/matyas_templom_1/full_commentlist/1#c16847876
Válasz erre: A turisták fölött 65 méterrel: a Mátyás-templom tornyában - 1. rész
2012-05-29T19:15:05+02:00
2012-05-29T19:15:05+02:00
blist
http://blog.hu/user/89357
A tetőn meg napoznak a munkások. :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz/full_commentlist/1#c16598139
Válasz erre: A budai Várnegyed - 1. rész
2012-05-09T22:38:10+02:00
2012-05-09T22:38:10+02:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz?fullcommentlist=1#c14953039" class="reply_nick_105132" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14953039 );">@bonnie</a>: <br />
<br />
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz?fullcommentlist=1#c14942459" class="reply_nick_67826" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14942459 );">@Hamster</a>: <br />
<br />
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz?fullcommentlist=1#c14946592" class="reply_nick_213392" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14946592 );">@Macibb</a>: <br />
<br />
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz?fullcommentlist=1#c14931822" class="reply_nick_95491" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14931822 );">@KAMA3</a>: <br />
<br />
Friss infó: tervbe van véve a torony megnyitása. Semmi többet nem tudok, de egy hete jártunk fenn és illetékes mondta.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15864017
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-18T23:19:48+01:00
2012-02-18T23:19:48+01:00
ellenséges békaember
http://blog.hu/user/504399
Nagyon jó beleselkedni ilyen helyekre, mindig is vonzottak, de sosem jártam még egyik ilyen budapesti helyszínen sem. Nagyon tetszik, Rezső bácsinak pedig jó egészséget!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15857866
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-18T11:35:47+01:00
2012-02-18T11:35:47+01:00
fovarosi.blog.hu
http://blog.hu/user/401156
A pincerendszerről ld. még:<br />
<a rel="nofollow" href="http://fovarosi.blog.hu/2011/03/12/kobanyai_pincerendszer">fovarosi.blog.hu/2011/03/12/kobanyai_pincerendszer</a>
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15857539
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-18T11:35:39+01:00
2012-02-18T11:35:39+01:00
Mityu Addideapénzt kft LE
http://blog.hu/user/55117
Rakjak hozzá én is építőjellegűt. :)<br />
<br />
Ha lehetne az operatőr srác NE vegye át a hírtv-s kamerahintát. Szabolcséknak is szólni fogok, hogy rettenetesen tengeribeteg lesz az ember ettől a himbálós felvételtől. Amióta ezt a felvételmódot alkalmazzák ritkán nézek Célpontot.<br />
Beszéltem már operatőrrel erről, azt mondta ez az elvárás. Bocsi, de nekünk nézőnek nem kell. Ha portré kistotált vesz a kamera max finom zoomolással, állványról vedd, vagy ellensúlyozd a kamera lengését. Vagy igyon kevesebbet az operatőr. :D<br />
A kissé túlzó gesztikulálás pedig a kameraláznak tudható be, ez kis odafigyeléssel gyakorlással szépen el fog múlni. Egyik módja ennek az, hogy fogj valamit a kezedbe. Mondjuk a mikrofont. Ha megfigyeled a felolvasásánál nyugton maradtak a kezeid. <br />
<br />
Az anyag amúgy jó, én remélni tudom, hogy az érdektelenek megnyilvánulásai nem veszi el kedvetek a további történetek alkotásától. Tartalommal bír és segít megismerni kicsit részletesebben kishazánk történelmét. :)<br />
<br />
A bácsizást én sem értem. Mármint azon részét, hogy mi a gond vele? Mitől tiszteletlen, hiszen egy idős férfiembert szokás így szólítani. Ennek változata a " 'bá" rövidítés. Pista 'bá, Feri 'bá... :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15856002
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T21:39:15+01:00
2012-02-17T21:39:15+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15855963" class="reply_nick_217222" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15855963 );">@Tehetetlen Dodó</a>: Köszönjük!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855963
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T21:37:45+01:00
2012-02-17T21:37:45+01:00
Tehetetlen Dodó
http://blog.hu/user/217222
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15855552" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15855552 );">@Levi/BudapestScenes</a>: Hosszú ideig telekszomszédok voltunk, a 90-es években, akkoriban még atyám is élt, aki egyébként a kassai repülőakadémián végzett 42-ben, jókat diskuráltak a régi szép időkről.<br />
Már régóta nem ott lakunk, de tavaly még megvolt az öreg, összefutottam vele Gödön.<br />
A nevét és a címét elküldöm a megadott email címre, hátha megtaláljátok.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855552
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:55:48+01:00
2012-02-17T20:55:48+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15855434" class="reply_nick_217222" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15855434 );">@Tehetetlen Dodó</a>: igen, ők tényleg egymás után eltávoznak már sajnos, 80-90 év körül jár mindegyikük, de egyelőre még azért azt mutatja a tapasztalat hála az égnek, hogy el lehet kapni őket jó mentális állapotban. Nemrég sikerült találnunk egy 91 éves bácsit, aki a tököli reptéren volt startszerelő és ő volt az egyik munkás, aki a bombázások előtti utolsó percekben a gépeket kigurította az erdőbe, álcázásnak. <br />
<br />
Ha az illetőnek nincs ellenére, nagyon szívesen beszélnék vele, később akár interjúznánk is kamerával/kamera nélkül stb, hogy ne vesszenek el az élményei. Ha benne volna, örömmel várok elérhetőséget az info@budapestscenes.com címen vagy a 06 20 524 0547-es számon. Köszi!!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855486
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:50:07+01:00
2012-02-17T20:50:07+01:00
Tehetetlen Dodó
http://blog.hu/user/217222
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15855196" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15855196 );">@Levi/BudapestScenes</a>: Én is ismerek egy öreg hadfit, Gödön lakik, ő valamikor repülőgépszerelő volt, Mátyásföldön meg másutt is, a háború alatt. Ő is tudna mesélni dolgokat valószínűleg.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855434
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:44:11+01:00
2012-02-17T20:44:11+01:00
Tehetetlen Dodó
http://blog.hu/user/217222
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15855304" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15855304 );">@Levi/BudapestScenes</a>: Nagyon örülök, hogy vannak még ebből a generációból élő visszaemlékezők.<br />
Lehet, hogy Rezső bácsi ismerte néhai atyámat is: ő 44-ben részt vett a Messerschmittek német hátországba való áttelepítésében, mikor már közeledett a front.<br />
Jó egészséget kívánok neki.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855304
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:30:26+01:00
2012-02-17T20:30:26+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
Az építő kritikát köszönjük még egyszer mindenkinek, nem csak én, hanem a vágó/operatőr srác is figyeli őket. A biztatást megint csak köszönjük, öröm és bódottág! A főszereplővel holnap találkozom legközelebb, viszek neki jónéhány kommentet kinyomtatva, biztos, hogy nagyon örülni fog neki!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855246
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:26:03+01:00
2012-02-17T20:26:03+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15853106" class="reply_nick_66426" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15853106 );">@bazd meg</a>: A hsz-ed első részében már reagáltam másnál. A zene nekem tetszik, bennem abszolút nem kelti "sírós, nyüszítős, borongós érzést". Van 1-2 melankolikusabb pillanat persze, mikor pl Rezső bácsi kinyitja az ajtót, de nekem ez kifejezetten tetszik: benne van az az érzés is, hogy itt nem 'csak' történelmi eseményekről van szó, hanem egy emberről, aki felett elszállt már az élet. De arról azt hiszem semmi értelme vitázni, hogy egy-egy zene kiben milyen érzést kelt, ízlések és pofonok. Annak pedig természetesen örülünk, hogy (ahogy alább írod), alapvetően tetszett az anyag.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855196
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:25:54+01:00
2012-02-17T20:25:54+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15850867" class="reply_nick_148691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15850867 );">@buvarkund</a>: Köszönjük! Igen, sokáig én is úgy tudtam, hogy egyszerű volt a felállás:<br />
a DB motorok: Budafokon,<br />
a Bf Me109G törzsek: Kőbányán,<br />
a készre szerelés pedig a GyMWG-ben történt. <br />
<br />
Lehetnek még akár újabb meglepetések, mert ha minden flottul megy, hamarosan találkozom egy másik öregúrral, aki a 109-esek kábelezésén dolgozott Kőbányán!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855142
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:16:00+01:00
2012-02-17T20:16:00+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15850344" class="reply_nick_279035" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15850344 );">@bestpixel</a>: Köszi a tippet! Egyébként a budafoki pincékben is dolgoztak a Messer109-eseken 1944-ben, csak a helyszínek pontos leírását (x négyzetméter lebetonozva, x kW rendelkezésre álló energia stb.) már nem tettük bele az anyagba. <br />
<br />
Egyre kevésbé persze, de azért a mai napig benne vannak a pakliban nagy meglepetések a hasonló járatrendszerekben, Kőbányán pl. még sok-sok évvel az ostrom után is találtak katonaruhák foszlányaiban fekvő csontokat. Nekünk eddig csak 2 pénztárcát sikerült fellelnünk, de azokat minimum 10 éve dobták le egy szellőzőkürtőn keresztül.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15855087
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T20:15:58+01:00
2012-02-17T20:15:58+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15850882" class="reply_nick_237886" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15850882 );">@Drago Brutic</a>: Köszi szépen, <br />
<br />
a felvétel és a vágás abszolút nem az én asztalom, de lehet, hogy legközelebb már úgy csináljuk. Bár én úgy gondolom, hogy talán jobban megéri plusz 3-4 percet rászánni, de ezáltal egyszerre kevesebb infót kell befogadni, jobban be lehet lassulni, átadni magad az egész korszaknak.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/01/az_istvantelki_jarmujavito/full_commentlist/1#c15855037
Válasz erre: Az Istvántelki Járműjavító
2012-02-17T20:07:01+01:00
2012-02-17T20:07:01+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/01/az_istvantelki_jarmujavito?fullcommentlist=1#c15852803" class="reply_nick_604574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852803 );">@jeriba zammis</a>: Szia, nincs itt semmi államtitok:) A kamera a fotósé, a videóanyagokhoz a többi technikát, benzint stb. én biztosítom, de szerencsére nincsenek ám itt olyan eget rengető összegek. Egyébként Canon 550D géppel, CN-126-os LED lámpával és Rode VideoMic mikrofonnal rögzítjük az anyagot. Akár csak 10 évvel ezelőtt jóval nagyobb lóvét kellett volna beleölni egy minőségi felvételhez.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15854825
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T19:37:31+01:00
2012-02-17T19:37:31+01:00
Enrich
http://blog.hu/user/636873
üdv.<br />
Szerintem jó a riport. Bár van amin szerintem lehet javítani, pl. a felolvasás alatt lehetett volna a pincéket mutatni. Amúgy nagyon tuti. <br />
Erről a kőbányai repülőgyártásról még tavaly olvastam valahol pár sort, azóta kerestem az infókat. Úgyhogy nagyon megörültem a videónak.<br />
A parasztmódon kritizálók meg minek nézik meg a videót, ha hosszú, idegesítő a zene, bunkó a srác, érdektelen a téma. Akit ez nem érdekel az nézze azt ami tetszik neki.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15854505
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T18:51:35+01:00
2012-02-17T18:51:35+01:00
Kara kán
http://blog.hu/user/62752
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15852107" class="reply_nick_228574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852107 );">@10 000</a>: <br />
A Rezső bácsi tiszteletlen megszólítás?<br />
Ekkora butaságot...<br />
Engem is bácsiznak a gyerekek, és nem haragszom, igaz, csak a fele vagyok Rezső bácsinak.<br />
<br />
A bácsi, néni rendes, polgári magyar szavak, szemben az elvtársazással, a bratyózással, meg az ilyenekkel.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15854477
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T18:51:29+01:00
2012-02-17T18:51:29+01:00
Kara kán
http://blog.hu/user/62752
Nekem is tetszett. Kezdőnek jó. :-)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/01/az_istvantelki_jarmujavito/full_commentlist/1#c15854352
Válasz erre: Az Istvántelki Járműjavító
2012-02-17T18:30:25+01:00
2012-02-17T18:30:25+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/01/az_istvantelki_jarmujavito?fullcommentlist=1#c15852803" class="reply_nick_604574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852803 );">@jeriba zammis</a>: Szia, nincs itt semmi államtitok:) A kamera a fotósé, a videóanyagokhoz a többi technikát, benzint stb. én biztosítom, de szerencsére nincsenek ám itt olyan eget rengető összegek. Egyébként Canon 550D géppel, CN-126-os LED lámpával és Rode VideoMic mikrofonnal rögzítjük az anyagot. Akár csak 10 évvel ezelőtt jóval nagyobb lóvét kellett volna beleölni egy minőségi felvételhez.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15854296
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T18:27:41+01:00
2012-02-17T18:27:41+01:00
mükkemakk
http://blog.hu/user/182064
Rezső bácsinak jó egészséget, kár, hogy ezekből a repülőkből nem maradt egy sem az utókornak. Barbár dolog volt megsemmisíteni a kiszolgált repülőinket. Jó lenne ha a magyar honvédelmi hagyományokat nem szégyellnivalónak tartaná a média.<br />
<br />
Sőt, ha megmaradt volna néhány Héja, Mig 15, Mig 21 akkor az utókor is hálás lenne.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15854013
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T17:45:53+01:00
2012-02-17T17:45:53+01:00
bazd meg
http://blog.hu/user/66426
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15853405" class="reply_nick_324763" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15853405 );">@nál</a>: Igazad van, DE HA TE ES MEG SOKAN MASOK AKIK ERTELMESEBBEK, AZOKNAK NEM KELL HOGY MEGMAGYARAZD, akik meg sertoek, azokra nem KELL ODAFIGYELNI.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15853852
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T17:33:33+01:00
2012-02-17T17:33:33+01:00
Drago Brutic
http://blog.hu/user/237886
Ugyan már, felesleges folytatni ezt a vitát. Ez a blog jó és nagyon eredeti, és értékes. Ezt a bácsit megtalálni már önmagában teljesítmény. <br />
Az észrevételek nagy része (az enyém is) inkább arról szólt, hogy lehetne még jobb, ami egyébként is jó. <br />
Sajnos a címlap miatt idejött a jellegzetes hazai típus is (és most nem trollozok). Ez imád rászállni, belekötni abba, aki valamit letett az asztalra. Nyilván féltékenységből és frusztrációból teszi, mert jelentéktelen valaki lehet. Az az öröme, ha válaszolnak a kekeckedésire. Ezért tilos reagálni!<br />
Kár, hogy ezek a kommentek ma itt elvitték az egészet.<br />
Csak így tovább Levi, jó vagy!
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15853405
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T16:24:00+01:00
2012-02-17T16:24:00+01:00
nál
http://blog.hu/user/324763
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15853106" class="reply_nick_66426" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15853106 );">@bazd meg</a>: <br />
Miért ne reagálhatna így? Kereskedelmi tevékenység során jogos a "vásárlónak mindig igaza van" felfogás, de ez itt egy blog.<br />
Az, hogy valaki képes megnézni egy videót nem jogosítja fel arra, hogy a véleményét minősíthetetlen - de legalábbis primitív - stílusban adja elő.<br />
Ez a blog, mint sok másik, önzetlenül kínál szórakozást, persze ingyen. Ilyenkor nem hisztizni és trollkodni kell, hanem az alábbiak közül választani:<br />
1.) Örülni neki, és megköszönni<br />
2.) Tanácsokat adni normális stílusban<br />
3.) Ha nem tetszik, rányomni az ikszre.<br />
<br />
Miért? Mert ha tetszett, akkor szeretnéd, ha készülne még több ilyen, tehát ösztönözni akarod a szerzőt. Ha nem tetszett, akkor úgyse nézel be ebbe a blogba többet, szóval felesleges ideböfögni pusztán azért, mert gyermeki örömmel szemlélik egyesek, hogy a trollkodásukkal valakit sikerült felhúzniuk.<br />
A fentiek persze vonatkoznak minden internetes megnyilvánulásra, mert jelenleg a magyar web dagonyázó trollok mocsara, ahol néha a normális ember érzi magát rosszul, amiért ő nem hemperedik meg a mocsokban.<br />
<br />
Bevezetés az online viselkedéskultúrába I.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15853333
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T16:13:47+01:00
2012-02-17T16:13:47+01:00
bazd meg
http://blog.hu/user/66426
Akarom mondani az "oreg" szo volt eros. Elirtam, ezeket leszamitva nagyon jo es erdekes volt a cikk.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15853227
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T16:03:37+01:00
2012-02-17T16:03:37+01:00
nál
http://blog.hu/user/324763
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15852248" class="reply_nick_233315" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852248 );">@newtehen</a>: <br />
<br />
Mi köze van a kommentmoderálásnak a sajtószabadsághoz?
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15853191
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T16:03:32+01:00
2012-02-17T16:03:32+01:00
nál
http://blog.hu/user/324763
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15852107" class="reply_nick_228574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852107 );">@10 000</a>: <br />
<br />
Nem tisztem megvédeni Levit, de válaszolnék helyette is erre:<br />
<br />
"Az , hogy ingerülten és kioktatóan válaszolsz szinte minden kritikai észrevételre, moderálással fenyegetőzöl, az miért van?"<br />
<br />
Igen egyszerű a válasz. Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15853106
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T16:03:17+01:00
2012-02-17T16:03:17+01:00
bazd meg
http://blog.hu/user/66426
Neked mint a cikk irojanak nem lehet igy reagalni egy kritikara. Ez teged minosit. A bacsi eros, akarhogy nyomod, tiszteletlenseg. Na meg ez a zene, ez olyan magyaros, sirni, nyusziteni, borongos enekek.......BORZALOM, azt hittem az uj generacioval ki fog halni ez a szokas.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/13/a_budai_varnegyed_1_resz/full_commentlist/1#c15852893
Válasz erre: A budai Várnegyed - 1. rész
2012-02-17T15:38:53+01:00
2012-02-17T15:38:53+01:00
jeriba zammis
http://blog.hu/user/604574
Szerintem meg egyszerűen sirály!<br />
Próbáljátok utánuk csinálni..
https://budapest-szinterei.blog.hu/2011/11/01/az_istvantelki_jarmujavito/full_commentlist/1#c15852803
Válasz erre: Az Istvántelki Járműjavító
2012-02-17T15:25:24+01:00
2012-02-17T15:25:24+01:00
jeriba zammis
http://blog.hu/user/604574
Remek, tetszik, gratula a munkátokhoz. Csak egy kérdés, ne vegyétek udvariatlanságnak: Ki finanszírozza ezt? Ha ez pusztán nektek köszönhető, teljes elismerés! Szívesen elfotózgatnék ezeken a helyszíneken, miközben hallgatlak.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15852738
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T15:18:53+01:00
2012-02-17T15:18:53+01:00
jeriba zammis
http://blog.hu/user/604574
Levi, néhány kritikai észrevétellel egyetértek, néhánnyal nem. De! Tessék tudomásul venni, hogy ezek a fiúk komoly munkát végeztek, amit nem nekik kellene elvégezni, hanem a pénzünkből élő ingyenélőknek. Szóval a munkájuk hiánypótló, olyan ismereteket szerezhettünk, amelyekről a fővárosban élőknek sincs fogalmuk. Szóval köszönöm, nekem élmény volt ez a kis film, várom a többit. Mellesleg én is szívesen lemennék fotózni ebbe a bányába.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15852248
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T14:37:38+01:00
2012-02-17T14:37:38+01:00
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik)
http://blog.hu/user/233315
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15852034" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852034 );">@Levi/BudapestScenes</a>: <br />
Remélem ezzel a f@szparaszt mentalitással nem nagyon tiltakozol majd a sajtószabadságért Te sem.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15852207
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T14:34:43+01:00
2012-02-17T14:34:43+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15852107" class="reply_nick_228574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15852107 );">@10 000</a>: Most néztem végig, 7 kommentet írtam. Moderálás egyszer került szóba, esetedben.<br />
<br />
Ha kioktatóan válaszolok, az azért van, mer kioktató kommentet kapok (de ha jobban tetszik, simán azért, mert ekkora paraszt vagyok). A normális stílusban megfogalmazott, építő jellegű kritikákra értelmes ember úgy tekint, mint olyan nézőpontra, amiből tanulni lehet. Ilyenre nem is reagáltam kioktatóan (azaz egyelőre sehogy, az még odébb van, de majd este természetesen végigoltok mindenkit).
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15852107
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T14:27:27+01:00
2012-02-17T14:27:27+01:00
10 000
http://blog.hu/user/228574
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15851992" class="reply_nick_647302" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15851992 );">@Levi/BudapestScenes</a>: <br />
<br />
A Rezső bácsi valóban tiszteletlen megszólítás.Olyasmi, mint a ketteske a kórházban. A kocsiban röhögve helyénvaló Rezsőbácsizni, de egy ilyen riportban nem. A filmet meg nem azért készítetted vele, mert tök jó fej, és gyorsaan ugrál, hanem azért, mert a témában neki volt mondanivalója. Mert résztvevő, mert szemtanú.<br />
Az , hogy ingerülten és kioktatóan válaszolsz szinte minden kritikai észrevételre, moderálással fenyegetőzöl, az miért van?
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15852034
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T14:19:03+01:00
2012-02-17T14:19:03+01:00
Levi/BudapestScenes
http://blog.hu/user/647302
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15851825" class="reply_nick_228574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15851825 );">@10 000</a>: 'Rezső bácsi' - hát ez valóban borzasztó tiszteletlen megszólítás, a sárba taposással vetekszik. Azért 'öreg', mert egy öreg ember (érted, öreg). Nem először találkoztunk vele és mindig gurultunk a szövegétől a kocsiban a röhögéstől. Visszaérve a lakásához nem találtunk parkolóhelyet, erre közli, hogy "rúgjanak csak ki itt a sarkon a kocsiból!" - és ki is pattan egyből. Egy ilyen embernél nem áll rá a 'vezetéknév+Úr' megszólítás a szádra. A tisztelet megadásáról maga a riport elkészítése is eleget mond.<br />
<br />
Amúgy sztem pár naponta készíts új nick-et, mert ahogy ránézek az aktivitásodra, valahogy nem érzem igazi értelmét annak, hogy meggyőzzelek bármiről. Jobban jársz, ha 2-3 naponta tiszta lappal indulsz.<br />
<br />
Ezúton kérek mindenkit (mély tisztelettel), hogy a mondandóját normális stílusban próbálja előadni - ha másért nem, annak értékeléseként, hogy kaptatok valami tartalmat, és emellett számoljon el 10-ig, mielőtt kommentel. Az indexcímlap persze hozza az agysebészeket, de nem akarom letiltani a kommentelést és nem akarok moderálni, amíg nem muszáj. Álmatlan éjszakákat persze senkinek nem fog okozni, ha ki is moderálják a kommentjét, de ha nem tudsz normális hangnemben írni, akkor inkább ne is szánd rá az időt a gépelésre.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15851889
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T14:08:25+01:00
2012-02-17T14:08:25+01:00
TrueY
http://blog.hu/user/248497
Rezső bá' for prezident! :)<br />
<br />
Azt se felejtsük, hogy a Meteo film is itt játszódott! :)
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15851825
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T14:02:37+01:00
2012-02-17T14:02:37+01:00
10 000
http://blog.hu/user/228574
Rezső bácsi miért Rezső bácsi? Miért nem teljes nevű, tiszteletet érdemlő személy? Mert öreg? Hadonászó,hatásvadász Levente gyerek.
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15851766
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T13:57:38+01:00
2012-02-17T13:57:38+01:00
Kekeckokec
http://blog.hu/user/235475
Jó lenne, ha hallani is lehetne valamit a szövegből, nem csak azt az idióta zenét
https://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas/full_commentlist/1#c15851687
Válasz erre: Az 1944-es kőbányai föld alatti repülőgépgyártás és annak élő szemtanúja, Rezső bácsi
2012-02-17T13:51:46+01:00
2012-02-17T13:51:46+01:00
Frizuravarjú
http://blog.hu/user/675508
<a href="http://budapest-szinterei.blog.hu/2012/02/16/1944_kobanyai_repulogepgyartas?fullcommentlist=1#c15850884" class="reply_nick_406522" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15850884 );">@Plumper_</a>: Bizony. Mennyivel jobb most a cionista igát húzni...